Liiketoiminta

Yrityksesi haarautuminen

0

Jos aiot kasvattaa liiketoimintaasi (tai kasvattaa sen tuloja), keskity ensin yrityksesi rakenteeseen. En tarkoita sisäistä yritysorganisaatiotasi (esim. markkinointi, myynti, hallinto, kehitys, asiakaspalvelu jne.) – Tarkoitan ulkoisia yrityskeskustelujasi.

Yritykset keskustelevat (korkeintaan) viiden eri kohderyhmän kanssa, joilla jokaisella on erilaiset tarpeet:

asiakkaat (ihmiset, jotka antavat sinulle rahaa vastineeksi tarjouksestasi)
sijoittajat (ihmiset, jotka antavat sinulle rahaa vastineeksi omistuksesta)
yleisö (opettaa ihmisiä tarjonnastasi – mutta ei ensisijaisena tavoitteena tehdä heistä asiakkaita – kenties jakaa tietoa parantaakseen heidän elämäänsä)
puolustaa (yrittää vaikuttaa sääntöihin ja määräyksiin yhteiskunnassa)
mahdolliset työntekijät (ovat ihmisiä, jotka haluavat antaa sinulle aikaansa ja tietonsa vastineeksi palkasta)
Sinun on markkinoitava yritystäsi jokaiselle näistä ryhmistä eri tavalla, koska jokaisella ryhmällä on erilaiset tarpeet/huolet.

asiakkaat haluavat tietää, miksi heidän pitäisi ostaa sinulta. Mitä erityisiä ongelmia heillä on, jotka voit ratkaista?
sijoittajat (tai lahjoittajat voittoa tavoittelemattomille yrityksille) haluavat tietää, kuinka heidän rahansa auttavat yritystäsi ja kuinka he hyötyvät.
Yleisö haluaa tietää, miksi heidän pitäisi luottaa tietoihisi ja kuinka se parantaa heidän elämäänsä.
puolestapuhujat haluavat tietää, minkä yhteiskunnan pitäisi muuttua, miksi ja kuka hyötyy (ja kuka ei).
mahdolliset työntekijät haluavat tietää, että yrityksesi on terve, heidän panoksensa arvostetaan ja että yrityksesi arvot ovat linjassa heidän henkilökohtaisten arvojensa kanssa.
Ennen kuin yrität kasvattaa liiketoimintaasi, varmista, että lähetät oikean viestin oikealle ihmisryhmälle oikeaan aikaan.

Viihdyttävimmät älypelit verkossa

Previous article

Jalkapallovedonlyöntivinkkejä – Lyö vetoa urheilusta ja voita!

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.